Horgolj pólófonalból!

Bármitartó

Bármitartó

Kézművesként élni, hobbiból megélni

3 tuti tipp: hogyan éld túl a kézműveskedést

2017. június 21. - Bármitartó

Nem vagyok gazdasági szakember. Nem vagyok közösségi média szakértő. Egy anyuka vagyok. Egy feleség, egy egyszerű ember, Eszter a félreeső kis utcából. Mégis egyre többen kértek tőlem tanácsot. Hogyan csinálom, mit teszek, miért és mikor... A Bármitartót félve álmodtam. Sok éve foglalkoztam már horgolással, mire úgy éreztem, hogy készen állok arra, hogy ebből valamivel többet is kihozzak.

Nem tudok nektek receptet adni. Megéri kézművesként élni? Megéri alkotni? Nekem igen. Mindenkinek mást ad a kreatív élet. Anyagilag megéri? Mindenki más szinten képzeli el a saját egzisztenciáját. De csak az átlag dolgokra jut elég pénz belőle, kérdezed. Mik azok az átlag dolgok? Az én átlagom és a Te átlagod nem ugyanaz, mindenkinek más a fontos, más a kiindulópont és más a cél, ahova meg szeretnénk érkezni. Szerintem ahhoz, hogy valóban meggazdagodjon valaki művészetből, alkotásból, kézműveskedésből egy olyan szemléletmód kell, ami pont az alkotási vágy, az adni akarás ellen megy. Ezért jó, ha van egy ügyes menedzsered, aki majd úgy tud gondolkodni, ahogyan Te nem! Persze, ez csupán vicc. Vagy talán annyira mégsem. Szeretnék a kérdéseitekre választ adni, de nem tudok. Én csak alkotok, tanulok, Ti pedig szeretitek a munkámat. De nem a Bármitartók horgolása teszi ki a napjaimat csupán. Távol vagyok attól, hogy horgolásból fizessem be a bahamai nyaralásomat. Bár horgolni ott is lehet.... ;)

Hogyan szeretnél élni? Hóbortos művészként egész nap alkotnál? Vagy tudatos stratégaként hímzed a logódat minden termékedbe, menetrend szerint vágod formára az alapanyagokat? Mennyit akarsz kézműveskedni? Mennyire értesz a kereskedelemhez, a  marketinghez? Alkotni akarsz csak? Vagy szeretnél eladni is? Hogyan akarod eladni? 

Látod, ezer és ezer kérdést kell megválaszolnunk magunknak ahhoz, hogy egyáltalán elinduljunk az úton.

Nem szeretek senkit kioktatni, se okosítani, mert én is minden nap tanulok, fejlődök, nem tudhatok mindent. De van néhány dolog, ami szerintem fontos. Azért tartom ezeket szem előtt, mert nem akarok se kiégni, se beleunni, de még lényegesebb, hogy előrehaladjak.

boy-909552_1920.jpg

Tipp #1

Keress magadnak egy rendes hobbit!

Ha a hobbidból akarsz megélni, akkor mivel fogsz kikapcsolódni? Aktív pihenés nélkül nagyon nehéz feltöltődni. Mi, kézművesek, kreatív  munkát végzünk. Belülről feszít az alkotási vágy. De ez a vágy hamar alábbhagy, elhomályosul, ha nincs semmi, ami táplálná. Miből nyersz inspriációt? 

id-100391019.jpg

Tipp #2

20/80 vagy csak 80/20?

Tegyük fel, hogy naponta 6 órát dolgozol a kézműves vállalkozásodban. Ebből mennyi az alkotás, és mennyi a minden más? Tudod, hogy mennyi munkát hoz magával az eladás, az üzleti modell felépítése, a marketing tervezés és a folyamatos kommunikáció? Sokan azt mondják, hogy a napi 6 órádnak csupán a 20 %-a mehet el alkotással. A többit mind az adminisztrációra, vállalkozás menedzselésére, marketingre kell fordítani. Van, aki csak 50-50%-os arányt ajánl, de így is sokkoló szembesülni azzal, hogy Te csak alkotni akarsz, mégis mennyi mindent meg kell csinálnod még ezen kívül! Talán idővel megoldást hozhat, ha kiszervezel néhány olyan feladatot, amit nem szeretsz, ami szinte fáj. Ilyen például a könyvelés-számlázás, vagy a design, fotózás (én ezt pont szeretem :) ), vásározás, adatgyűjtő munkák, stb. 

 heart-268151_960_720.jpg

Tipp #3

Akarj adni, akarj alkotni!

Ha sugárzik belőled a munkád iránti szeretet, ha igazán szép és minőségi, amit csinálsz, azt az emberek érzik. Megérzik a termékeidből, megérzik a szavaidból. Tudni fogják, hogy teljes szívvel, nyitott könyvként, átlátható rendszerben dolgozol, és ezt mind az emberekért teszed. Mert hiszel benne, hogy a terméked jobbá teheti valaki életét. Mert tudod, hogy értéket képviselsz, tudod, hogy jóságot adsz. Ha a szimpla profitért alkotsz, ha nem teszel bele apait, anyait, akkor azt is megérzik sokan.  A kézművesek mögött nem áll ott egy 15 fős branding team, nekünk a saját szívünket, lelkünket kell beletenni. A közösség meghálálja majd.

Ha van 4., 5. tipped, akkor várlak szeretettel a Facebook csoportomban, vagy az oldalamon, kérlek írd meg nekem, mi segítheti még egy kézműves munkáját! Fogjunk össze, építsük fel az álmainkből szőtt várunkat mindannyian. Együtt.

18302244_1486402074745130_731130022_n.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://barmitarto.blog.hu/api/trackback/id/tr3012610805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása