Horgolj pólófonalból!

Bármitartó

Bármitartó

Nincs időm nyavalyogni, csak élni!

2018. február 14. - Bármitartó

Emlékeztek még az Adj egy óra boldogságot! sorozatra? Nos, egy résszel még adósotok vagyok. Ezúttal Bojtor Verabellával  - Verabella ManuFAktúra - Second life of wood alkottunk egy közös Boldogság órát. 

Verabellát akkor ismertem meg, amikor a fával, mint alapanyag témában kerestem vendék írót. Ezt a korábbi bejegyzést itt olvashatjátok.

Bevallom már akkor megragadtak Verabella munkái. Karakter világában van valami meseszerű, végtelenül színes és hippis dolog, ami nekem nagyon átjön. Olyanok a festményei, mint, amikor tudod, hogy a sorok között is érdemes olvasnod, mert biztos, hogy találni fogsz valamit, valami piciri geget, valami aprócska üzenetet. Ezek a figurák nem követik a szabályokat, nincs bennük törvényszerű, egyszerűen spontánok, örömből születnek.

Ezt a világ nagyon szépen kiegészíthető pólófonallal és horgolással, mintha csak egymásnak találták volna ki őket. Izgatottan vártam, hogy mi kerül a horgolható fa alapra, és persze, hogy nem csalódtam. Egy kékes zöldes papagájpár pillantott rám, és micsoda pillantás volt ez.

2_8.png

Hamar tudtam, hogy valami nem szokványos színkombinációból fogok nekik fészket építeni. Némi hezitálást követően a hernyózöld-királykék-smaragdzöld triumvirátus győzött, és elkészült ez a közös Boldogság óra, melyet a Sclerosis Multiplexes Betegek Csongrád Megyei Egyesületének szeretnénk felajánlani. 

Miért pont nekik? Az interjúból ez is kiderül.

1_9.png

Szentesi Eszter - Bármitartó: Korábban már írtál nekem egy vendég posztot, ami arról szólt, hogy mennyire időtálló a fa mint anyag. Hogyan jött az ötlet, hogy új életet adjál olyan fa anyagoknak, amik másoknak már értéktelenek lennének?

Bojtor Verabella: Az anyag nem  vész el, csak átalakul, szóval miért is ne adnék egy másik életet az elkopott tárgyaknak- szerintem ez a természetes, én csak osztozok a természetes folyamatokban mintegy részt vállalok belőlük. Azonkívül tetszik a fa mint anyag, de főleg amikor már kicsit megkopott, viseltes. Grafikusként a tökéletest szeretem a tökéletlennel összepasszítani, így valami számomra tetsző keletkezik.

Szentesi Eszter - Bármitartó: Az alkotásaidban van valami elemi vidámság. Nem tudom, hogy ez minek köszönhető, de a színek és a már-már groteszk figurákról nekem rögtön a mesék világa ugrik be. Mi adja az inspirációt, amikor neki állsz festeni?

Bojtor Verabella: Én nem vagyok non-stop vidám, a tiszta színek azok! A színek és a formák egymás mellé téve olyan hatást keltenek, ami engem reflektál, közvetítik az én életfilozófiámat: Élj most! 

26114169_2047041355573789_1897263241523096753_n.jpg

Szerintem  ez a lényeg: most ez van és éld meg most! Nyolc éve élek sclerosis multiplex-szel, ezt tanultam a betegségből, amikor képes vagyok megtenni valamit, megteszem. Mindig változik az állapotom, szóval résen kell lenni. Nincs időm nyavalyogni, csak élni. Nevezhető ez vidámságnak is, én inkább jelenlétnek hívnám - de nem szoktam megnevezni.

Ezt lehet kiolvasni az alkotásaimból, úgy a kicsikékből, mint a nagyméretű festményekből.

Mi adja az inspirációt? - hát ez komplex, ezek a figurák mind bennem élnek, igazából ők beszélnek helyettem.

27858647_2066769670267624_4167066570514948780_n.jpg

Szentesi Eszter - Bármitartó: Kinek szeretnéd felajánlani a közösen készített boldogság órát, és miért pont nekik?

Bojtor Verabella: Akiknek felajánlom, kedves barátaim és sorstársaim, azért nekik mert van egy kedves jelmondatuk a kreatív foglalkozáson: amikor újrahasznosítunk, mi is újra hasznosak vagyunk. Vidámsággal és egymásra figyeléssel reagálnak a kórságra, szerintem ez a helyes válasz, ha tényleg nyakig ér a "szituáció", nevetni kell és összefogni.

Szentesi Eszter - Bármitartó: Mi történik mostanában veled, mire készülsz a közel jövőben?

Bojtor Verabella: A legközelebbi tervem a most szombati (febr. 17.) Nyitott Műterem. Ilyenkor kipakolok minden fiókból ládából és polcról, összejövünk, és lehet matatni nézelődni kérdezgetni - persze vásárolni is.

Mindezt itt Szentendrén ahol élek és alkotok. Szóval a művész megtekinthető az élőhelyén. Szeretnék egy személyes kapcsolaton alapuló rendszert kiépíteni, mert minden amit csinálok egyszeri és személyre szabott.

27336188_2062905713987353_2305407392613766066_n.jpg

Mivel beteges vagyok nem ajánlott vásárokba járnom és fizikailag sem bírom. Szóval itt helyben megtekinthető minden, segítek válogatni, válaszolok a kérdésekre és iszunk egy bambit mindazokkal, akik eljönnek hozzám.

Valamint tervezek kettő könyvet megjelentetni idén, ebből a Manufaktúrán láthatóak a folyamatosan készülő grafikák a Mokka köz életéből.Ez felnőtt-képes-mesés-komoly-komolytalan könyv lesz a kávéról és a kávé szeretetéről. Annyiban kézműves, hogy 100, maximum 200 példány fog készülni, és kávéházakba szánom állandó lapozgatásra. A másik könyv még óriási titok.

27867928_2065371173740807_4399599096331408871_n.jpg

 

Verabella további munkáit itt találjátok.

Ha pedig a horgolásról szeretnél többet tudni, és saját Bármitartót készítenél magadnak, akkor a képre kattintva tudsz csatlakozni a facebook csoportomhoz, ahol 4000 lelkes pólófonalas barátra lelhetsz!

Youtube csatornámon pedig több mint 30, saját készítésű, ingyenes videóból tanulhatsz tőlem!

7_6.png

A bejegyzés trackback címe:

https://barmitarto.blog.hu/api/trackback/id/tr5813668308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása