Horgolj pólófonalból!

Bármitartó

Bármitartó

Kavics és fonal

2017. október 19. - Bármitartó

A kavicsokról mindenkinek vannak emlékei. Gyerekként kacsáztunk vele a Duna sima vizén vagy gyűjtögettük őket. Nézd csak, ez pont olyan alakú, mint egy fog! Ez meg olyan szép lapos! Ez jó lesz dísznek a homokváram tetején! Ehhez hasonló mondatok valószínűleg évszázadok óta hangzanak el gyerekek szájából nap mint nap. Ha kezünkbe veszünk egy kavicsot, akkor a földtörténet egy darabját tartjuk a tenyerünkben. A kavics ugyanis még az emberiségnél is régebbi, ősi anyag. Önmagában rideg, de alakját és textúráját közelebbről megvizsgálva egy természet alkotta csoda.

Használják az építőiparban, kert rendezésben, növény ültetésnél, lakberendezésben és a művészetben is. Van, akinek egy egy kavics olyan, mint egy üres vászon. Mészáros Mónika kavicsfestő ilyen művész. Ahogy a kavics festményeit nézegettem, tudtam, hogy egyszer lesz közünk majd egymáshoz. Amikor az Adj egy óra boldogságot! kampányt szerveztem, akkor megkerestem, hogy egy jó cél érdekében nem váltaná-e le a kavicsot kivételesen fára. Örömmel mondott igent, és a közös munkából ez a jótékony célt szolgáló boldogság óra kerekedett:


img_20171011_231625_836.jpg

A WSC horgolható fa óralapra egy élénk árvácska került, köré pedig a legszebb fonalaimból horgoltam sziromszerű mintát. így vált egy megismételhetetlen egésszé a közös alkotás, közben pedig Mónika mesélt magáról és a kavics festésről.

Bármitartó: Miért pont kavics, hogyan kerültél a kövekkel ilyen közeli kapcsolatba?
Mészáros Mónika: Amikor elkezdtem festeni 2014-ben, nem számítottam rá, hogy ezt a lehetőséget elém sodorja az élet.Teljesen hétköznapi módon egyik internetes böngészésem során láttam egy aranyos kis kavicskaktuszt :) 
Annyira tetszett az ötlet, hogy ki kellett próbálnom a kavicsfestést.Hatalmas élményeim születtek a kavicsfestéssel kapcsolatban és ebben valahogy bent ragadtam, amit persze cseppet sem bánok.
Bármitartó: Milyen alkotásokat készítesz, mi inspirál, mik a kedvenc témáid?
Mészáros Mónika: Munkáim többségében egyedi elképzeléseket valósítok meg. A megrendelő elmondja mit szeretne, beavat a személyes történetébe majd közösen találjuk ki, hogy milyen formában jelenítsem meg ezt a köveken. Ha kapok egy referenciaképet, akkor azt biztos, hogy egy kicsit megmásítom,átformálom.
Nagyon jó fej vevőim vannak, még sosem panaszkodtak amiatt, hogy nem a tükörmásolatot kapták tőlem vissza. 
Inspirálnak az évszakok, a színes tájképek és rengeteg ötletet merítek a Pinterestről is.
A kedvenc témám? Van is,meg nincs is. Amikor alkotok, akkor az épp készülő téma a kedvencem.Néha olyan szinten eggyé válok velük, hogy sajnálom kiadni őket a kezeim közül, de amikor átadom a elkészült köveket akkor örömmel nyugtázom, hogy azok már másoknak fognak olyan boldogságot adni, mint amilyet én éreztem a készítésük közben.
Bármitartó: Milyen volt kivételesen fára dolgozni?
Mészáros Mónika: Nem volt idegen, mert fakéregre festettem már, de azt el kell mondanom, hogy a WSC horgolható fa alap abszolút kiváló kategóriába sorolható. A sok pozitív tulajdonságai közül kettőt emelnék ki.
Az egyik az, hogy nem nyeli a festéket. Ez meg is lepett, azt hittem több réteg kell majd a festéskor, de egy festékréteg bőven elég volt a teljes fedésekhez. A második és egyben legpozitívabb tulajdonsága pedig az volt a fa alapnak, hogy, amikor megszáradt rajta a festék, akkor csodásan kivilágosodtak a színek.Szinte életre kelt a minta!
Bármitartó: Kinek szeretnéd felajánlani az órát és miért pont neki(k)?
Mészáros Mónika: A felajánlás lehetőségét én a követőimnek adnám át. Egyrészt azért, mert végtelenül hálás vagyok nekik azért a szeretetért és elismerésért amit nap, mint nap tőlük kapok, másrészt olyan sok mindenkinek fel tudnám ajánlani az boldogságórát, hogy képtelenség közülük csak egyet kiválasztani.
(Ha megvan a döntés, akkor természetesen arról is beszámolok majd nektek - Bármitartó)
Bármitartó: Mik a közeli terveid, mire készülsz mostanában?
Mészáros Mónika: Október végén lesz egy kiállítás, amelyen részt veszek, ennek a kollekciónak az összeállításán munkálkodom, továbbá elkezdtem a karácsonyi megrendelések teljesítését is. Készülök az első tudásanyagom összeállítására is, amellyel az a célom, hogy a teljesen kezdőket is bevezessem a kavicsfestés izgalmas világába.
Bármitartó: Ha elképzeled magadat 10 év múlva, akkor milyennek látod az életedet, mivel fogsz foglalkozni?
Mészáros Mónika: Nincsenek nagyravágyó terveim, megelégszem azzal, hogy 10 év múlva is kavicsfestő lehessek. Ez a hivatás akkor is annyi lelkesedést és boldogságot okozzon, mind az embereknek, mind nekem, mint, amennyit most okoz.
Nagyon élveztem ezt a közös alkotást is, remélem nektek is tetszik ez a kezdeményezés, és kíváncsiak vagytok a következő boldogság órákra is! Van, amelyik már nálam van, meghorgoltam, néhányat pedig még várok vissza hozzám. Mindegyiket szeretem. Szeretem, ahogy az alkotótársaim gondolkodnak a világról és ez megjelenik az alkotásukban, szeretem, ahogy a kezeim között kapják meg az órák a végleges karakterüket, szeretem, hogy jó célokat szolgálnak.
Az adj egy óra boldogságot! sorozat előző részeit itt olvashatjátok:
Ilyen tisztán még sohasem éreztem, hogy a hagyomány és a modernitás valójában nem két külön világ.

Négyláb, beton, pólófonal

Mónikát itt találjátok meg: Kavicsfestés

Ha pedig alkotni támadt kedvetek (akár egy hasonló órát), akkor a WSC horgolható fa alapokat itt tudjátok megnézni.

18280960_1486402068078464_320602389_n.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://barmitarto.blog.hu/api/trackback/id/tr10013023924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása